Thursday, September 20, 2007

Xiangqi victory for visitors





A visiting team from Hong Kong, Singapore and Taipei has won against the Jinan team 4 : 3 in a match held on 19th of September 2007.

Both the Hong Kong leading players Huang Zhiqiang and Zhao Ruquan have won their respective game and helped the visitors to clinch victory.






2007年9月19日,应山东省棋管中心邀请,前来访问济南的一支香港、新加坡、台湾象棋联队,与济南象棋代表队举行了一场比赛,吸引广大象棋爱好者的兴趣。

之前,双方从未有过接触,因此可以说这是有历史意义的一场遭遇战。由于大家的目的都是以棋会友,可以说这场友谊交流,胜和负只是一个记录。


王彦 (济南) 先胜 颜世宗 (联队)

张家育 (济南) 先胜 陈立丰 (联队)

林益世 (联队) 先和 王云豹 (济南)

杨高正 (联队) 先和 张卫东 (济南)

侯昭忠 (济南) 先负 赖汉顺 (联队)

孔昭峰 (济南) 先负 黄志强 (联队)

赵汝权 (联队) 先胜 王军 (济南)


比赛结果 : 主队以2胜2和3负的成绩,小负于客队。

香港、新加坡、台湾象棋联队在访问济南之前,曾先后到过惠民、潍坊、高密等地区,进行交流比赛。


No comments: