Friday, July 21, 2006

轻飘飘的夜幕

Oh my lovely stars, what have you said to me ?

The recital was done at the lecture hall, speeches were delivered by teachers, students and guests. The words were clearly projected onto the big silver screen. A little girl walked towards the centre of the stage...



星星,你说什麽


* 草 原 *



轻飘飘的夜幕,
从树梢上降落;
凉丝丝的晚风,
屋后花园吹过。

弯弯的月牙儿,
载著小白兔和嫦娥;
摇呀摇呀像小船,
摇过银色的天河。

漫天满天的星斗,
像挂在天空的焰火;
闪呀闪呀闪的,
对著我说什麽。

星星呀,星星,
你是不是在问我:
夏令营的日子,
过得快乐不快乐?

星星呀,星星,
你是不是对我说:
夏天就快过去,
别忘暑假的功课?

我说呀,星星,
时光哪让它蹉跎;
平时不勤浇水,
园里怎开花朵?
明天播种的园地,
今天就得开拓。

我要学好数理化,
还要把华语掌握;
少时加倍努力,
长大看天空宽阔。

我要学你那样,
做明亮的星星一颗;
让我金色的童年,
在夏夜里闪烁闪烁。

No comments: